Reviews

 

“Ellen neemt veel ideeën mee uit de praktijk. Ze heeft veel ervaring met remedial teaching en leesproblemen en kan ons daarbij goed adviseren. De trainingen zijn interactief en ze gebruikt veel werkvormen die ze meteen benoemt en die we ook kunnen gebruiken in ons onderwijs.”

“Ellen ging voordoen hoe je ‘modeling’ kunt inzetten bij het lezen. Ik wist helemaal niet hoe dat moest en kon me niet herinneren dat ik dat ik zelf ook zo heb gehad op school. Dit was wel echt leerzaam en dit ga ik in mijn stageklas uitproberen.”

Student pabo Leiden

“Ellen is een bevlogen, proactieve collega die ons heeft geholpen bij de begeleiding van leerlingen met leesproblemen. In haar begeleiding weet ze aan te sluiten bij het kind. Uitgangspunt van Ellen is dat het kind zelf ook (weer) gemotiveerd raakt in het lezen. Door zich echt in (de belevingswereld van) het kind te verdiepen is zij in staat om het plezier in lezen, schrijven weer aan te wakkeren. Als school zijn wij blij met de open en flexibele opstelling van Ellen. Zij neemt zelf initiatief en houdt ons scherp met haar analyses en visie op leren. Wij zijn blij met de manier waarop zij de begeleiding van onze leerlingen vormgeeft.”

Intern begeleiders

Basisschool School op de Berg Amersfoort

“Ellen is een vrolijke docent die ons heeft uitgelegd hoe belangrijk taal en lezen is op school. Ik vond begrijpend lezen op school zelf nooit zo leuk, maar ze heeft ons uitgelegd hoe we dit vak zelf beter kunnen geven en interessanter kunnen maken. Ze heeft ons uitgelegd hoe we het niet als vak apart kunnen geven, maar het met biologie, geschiedenis, aardrijkskunde of burgerschap kunnen combineren. Haar lessen zijn interessant en leerzaam. Er is altijd wel een spelletje of actieve oefening.”

Eerstejaars student pabo Leiden

“Ellen is een vakbekwame trainer die ons de nieuwste inzichten op het gebied van begrijpend lezen heeft meegegeven. We hebben onze eigen aanpak hiermee vergeleken en enige aanpassingen gedaan in ons onderwijs. Het onderwijs is nu interactiever en we combineren meerdere taaldomeinen in de lessen.”

Leerkracht basisschool